2015. november 11., szerda

Ratatouille (Francia lecsó)

Ma Ratatouille, azaz a francia lecsó volt terítéken. Nagyon praktikus, alacsony energiatartalommal bíró étel, sokféleképpen variálható. Ebédre lehet tönkölykenyérrel tunkolva vagy barna rizzsel, vacsira pedig sült húsok mellé köretként.

Ratatouille (Francia lecsó)

36dkg Padlizsán
36dkg Cukkini
2 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
3-4 kaliforniai paprika (vagy 1 üveg lecsó)
4 paradicsom
1 hámozott paradicsom konzerv
kakukkfű, bazsalikom
1ek oliva olaj
1tk balzsamecet

A padlizsánt és a cukkinit kb fél centi vastag karikákra vágtam és lehelletnyi oliva olajon (vagy semmin) megpirítottam mindkét oldalukat, ugyanígy a darabolt paprikákat is. Félretettem, és ugyanebben a serpenyőben pici oliva olajon megpároltam a csíkokra vágott hagymát és az aprított fokhagymát. Hozzáadtam a várakozó zöldségeket, a paradicsomot (vagy az üveg lecsót), a paradicsom konzervet, megszórtam kakukkfűvel és bazsalikommal, sóztam és borsoztam. Rálöttyintettem a balzsamecetet és rotyogtattam kb fél órát. Ízlés szerint. illetve a paradicsom savasságától függően édesíthető.

100g energiatartalma 31Kcal, 4,6g Ch.

Ebédre: 200g barnarizs + 500g Ratatouille 380Kcal 70gCh (500Kcal-ig még egy szelet csirkemell is belefér!)
Vacsira: 100g Sült csirkemell + 300g Ratatouille 250Kcal 15gCh 









15. napi státusz: +54kg, eredmény -6kg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése